Europos keliuose policininkai parą tikrins greitį

 

Trečiadienį 26-iose Europos šalyse, taip pat ir Lietuvoje,  vykdoma speciali policijos akcija „Greičio maratonas“ – 24 valandas pareigūnai tikrins leistiną važiavimo greitį.

Tai Europos kelių policijos tinklo TISPOL inicijuota visą šią savaitę vykstančios kampanijos dalis, pranešė Lietuvos policija.

Prieš vartodami vaistus nuo alergijos ir sėsdami prie vairo – pasitarkite su vaistininku

 

Pavasarį bundanti gamta džiugina ne visus – daliai žmonių tai metas, kurį lydi ašarojimas, čiaudulys, gerklės perštėjimas, akių niežėjimas ar net paūmėjusi bronchinė astma. Tiesa, prieš griebiantis vaistų, medikai ir draudikai primena apie jų šalutinius poveikius, itin pavojingus sėdantiems prie automobilio vairo, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Nauja paslauga Vilniuje: kodėl išsinuomoti paspirtuką brangiau nei automobilį?

 

Vilniuje startuoja nauja elektrinių paspirtukų dalijimosi paslauga. Šios transporto priemonės šiltuoju metų laiku tampa vis populiaresnės, tačiau ne visi tokį paspirtuką įsigyti gali arba turi tinkamas sąlygas jiems laikyti, todėl elektrinių paspirtukų dalijimosi paslauga tampa puikia alternatyva. Tačiau entuziazmas blėsta, kai išgirstama, kad valanda elektrinio paspirtuko nuomos kainuos net 6,50 euro. Apsukrieji greitai suskaičiuoja – už tokią sumą galima išsinuomoti automobilį.

Gyventojai kelia kokybės kartelę automobiliams – įsigyja vis naujesnius ir brangesnius

 

„Swedbank“ duomenys rodo, kad šalies gyventojai pernai metais lizingu rinkosi įsigyti ir brangesnius, ir naujesnius automobilius. Vidutinė lizingo suma, skirta automobiliui įsigyti, pernai siekė daugiau nei 16 tūkst. eurų, ir palyginus su ankstesniais metais, ji išaugo 9 proc. Didesnioji dalis (56 proc.) lizingo būdu įsigytų automobilių buvo visiškai naujos ar iki vienerių metų amžiaus transporto priemonės, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Į gatves išrieda motociklai: atidumo prireiks ne tik jų, bet ir automobilių vairuotojams

 

Draudikai oficialaus baikerių sezono atidarymo laukia su nerimu – kaip rodo statistika, tikimybė, kad motociklu bus sukeltas eismo įvykis, 50 proc. didesnė nei galimybė, kad motociklininkas nukentės dėl kito eismo dalyvio kaltės, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Maža to, kas penktame eismo įvykyje, kur nukenčia motociklas, būna ir sužeistų žmonių. Tiesa, kiek ramina faktas, kad pernai, kai orai kelionėms ir pasivažinėjimui motociklais buvo itin dėkingi, žymaus eismo įvykių skaičiaus augimo neužfiksuota.

Nuo A iki Z: kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją

 

Įsibėgėjus pavasariui, įsibėgėja ir eismas, tačiau tuo pat metu padaugėja ir eismo įvykių, o tada pasipila ir klaidos pildant eismo įvykių deklaracijas. Kai kurios jų dėl streso, kitos dėl nežinojimo, o trečios – galbūt ir piktybinės. Kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją, pasakoja LRT RADIJO laida „Ryto garsai“.

Draudimo įmonės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad pildant eismo įvykio deklaracijas vairuotojai pamiršta, kad ypač svarbu taisyklingai nubraižyti eismo įvykio schemą.

Nuo sekmadienio traukiniai kursuos vasaros laiku

 

Vasaros sezonui besiruošiantys „Lietuvos geležinkeliai“ pristato atnaujintus traukinių tvarkaraščius.

Šį sekmadienį, kovo 31 d., Lietuvoje įvedamas vasaros laikas. Dėl šios priežasties koreguojami tarptautinių traukinių tvarkaraščiai, todėl nuo tos dienos šiek tiek keičiami ir vietinio susisiekimo traukinių grafikai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ką reikia žinoti apie užrašus ant padangų?

 

Ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės? Ši informacija nurodo padangos plotį, sienelės aukštį ir ratlankio dydį, taip pat žymi kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti šiomis padangomis ir kada jos buvo pagamintos. Taip pat vis dažniau ant padangų pateikiama ir tokia informacija kaip maksimalus apkrovos svoris ir kokio gamintojo modeliams jos pritaikytos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vairuoti norintys neįgalieji jaučiasi užmiršti: kompensacijas gali gauti, bet jos nesikeičia jau daugiau nei 20 metų

 

Vienas iš būdų negalią turintiems žmonės judėti laisviau – automobilis. Lietuvoje galioja tvarka, pagal kurią neįgalieji gali kreiptis dėl kompensacijos automobiliui įsigyti, tačiau jos dydis nesikeičia jau daugiau nei 21 metus. LRT.lt domisi, kokiomis kompensacijomis gali pasinaudoti automobilius norintys vairuoti neįgalieji ir kodėl kai kurie galiausia nuleidžia rankas.

Draudikai skaičiuoja, kad augantis alternatyvių transporto priemonių skaičius didina nuostolius

 

Augantis alternatyvių transporto priemonių populiarumas Lietuvoje šį sezoną išaugins nuostolius, kurie gali siekti ir keturženkles sumas, skelbia draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“.

Lietuvos policijos duomenimis, praėjusiais metais šalyje įvyko daugiau kaip 400 eismo įvykių, kuriuose dalyvavo alternatyvios transporto priemonės – dviračiai, paspirtukai, riedžiai ir kitos. Dalis šių eismo įvykių nutiko dėl jas vairuojančiųjų neapdairumo, o jų dažniausi padariniai – sugadintas žmonių turtas.

Pavasarinė vairuotojų dilema – kada keisti padangas?

 

Balandžio 1-ąją vairuotojų Lietuvoje laukia kasmetinis pasiruošimas šiltajam sezonui. Nuo šios dienos eismo dalyviai galės ne tik greičiau važiuoti automagistralėse ir greitkeliuose, bet ir savo transporto priemonių žieminį apavą pakeisti į vasarinį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vis dėlto draudikai ragina neskubėti. Kaip teigia draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius, priimant sprendimą keisti padangas reikia vadovautis ne tik įstatymais, bet ir sveiku protu. Jis ragina padangas keisti tik tada, kai tai užtikrintai leis oro sąlygos.

Rudenį į Vilniaus gatves išriedės 10 naujų mažų autobusų

 

Vilniaus valdžia ir bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ pirmadienį pasirašė sutartį su įmone „Saločiai ir partneriai“ dėl 10-ies naujų mažų dviašių „Isuzu Novociti Life“ autobusų įsigijimo už 1,782 mln. eurų. Autobusai į sostinės gatves turėtų išriedėti rudenį. 

Autobusus finansuoja „Vilniaus viešasis transportas“. 

Tyrimas parodė, kad kas ketvirtas Lietuvos vairuotojas kelyje yra pristigęs degalų

 

Ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra išgyvenę nemalonią patirtį – kelyje pristigę degalų. Tyrimas parodė, kad dauguma jų šią situaciją sprendė kreipdamiesi pagalbos į šeimos narius, draugus ar kolegas, kiti – rizikavo ir kelionę tęsė, kol transporto priemonė užgeso. Dalis vairuotojų tokiomis aplinkybėmis gelbėjosi užsisakydami pagalbos kelyje paslaugą ar išsikvietę taksi, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kompensacijoms už taršių automobilių atsisakymą – 30 mln. eurų

 

Aplinkos ministerija planuoja skirti apie 30 mln. eurų išmokoms už taršių automobilių atsisakymą, rašo „Lietuvos žinios“.

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vadovas Vitalijus Auglys dienraščiui tvirtino, kad finansinė paskata numatoma asmenims, atidavusiems nustatytą laiką Lietuvoje eksploatuotą taršų lengvąjį automobilį kaip eksploatuoti netinkamą transporto priemonę. Išmokas bus galima panaudoti atsiskaitant už viešojo transporto paslaugas elektroninių bilietų sistemose arba įsigyjant mažos taršos kriterijus atitinkantį lengvąjį automobilį.

Latvijoje – unikalus pasiūlymas, kaip sumažinti išmetamų padangų skaičių

 

Siekdama mažinti aplinkos taršą, Latvija svarsto galimybę įvesti automobilių padangų depozito sistemą. Kasmet šalyje sukaupiama šimtai tūkstančių tonų senų padangų.

Pasak ekologų, šiuo metu centralizuotai surenkama tik trečdalis senų padangų, o realiai sunaikinama dar mažiau. Didžiulės išmestų padangų krūvos sėte nusėjusios laukus bei pamiškes.

Istoriniai automobiliai: ne tik privilegijos, bet ir galvos skausmas

 

Istorinį statusą turinčios transporto priemonės iš kitų išsiskiria ypatingais valstybiniais numeriais. Tačiau kokių privilegijų turi tokių automobilių savininkai? Pasirodo, jiems kyla ir rimtų problemų.

Pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, istorinė motorinė transporto priemonė – tai prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms. 

Kelių direkcija žada daugiau greičio matuoklių, prioritetas – piktžaizdė prie „Megos“

 

Šiemet keliuose išjungus momentinius greičio matuoklius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas žadėjo, kad valstybiniai keliai be greičio kontrolės ilgai neliks. Jis taip pat pristatė artimiausius direkcijos planus. Daugiausia dėmesio šiemet bus skiriama vadinamajai „Megos“ sankryžai ir naujo tilto prie „Megos“ Kaune statybai.

Ženevoje „Mazda“ pristatė visiškai naują „CX-30“ modelį

 

„Mazda Motor Corporation“ pristatė jau antrąjį modelį savo naujos kartos modelių gamoje, kompaktinį miesto visureigį „Mazda CX-30“. Pirmoji visuotinė pažintis su „Mazda CX-30“ įvyks Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje, o vėliau naujasis, prognozuojama, kertinis „Mazda“ modelis išriedės į pasaulio rinkas. Lietuvą „Mazda CX-30“ pasieks šį rudenį, rašoma prenešime žiniasklaidai.

Ar reikės mokėti vairuoti, kai automobiliai galės važinėti autonomiškai?

 

Naujausios technologijos keičia mūsų buitį – pradedant elementariausiu indų plovimu ir baigiant automobilių vairavimu. Per pastaruosius keletą metų automobiliai tapo tokie „protingi“, kad gali patys atsistoti į stovėjimo vietą, sekti važiavimo liniją ar sustoti esant kritinei situacijai. Žvelgiant į ateitį, kalbama ir apie automobilių autonomiją. Todėl kyla natūralus klausimas, kaip vairuoti mokysimės ateityje ir kokių savybių reikės sėdant į vis modernėjančius automobilius.

Idėjos kelius barstyti sūriu ar kavos tirščiais Lietuvos mokslininkams kelia abejonių

 

Nors džiaugiamės artėjančiu pavasariu, sinoptikai perspėja, kad plikledžio išdaigų dar galima sulaukti ir praėjus kalendorinei žiemai. Slidūs paviršiai dažniausiai barstomi druska, bet pasigirsta argumentų, kad ši gadina dangą, tiltų konstrukcijas, automobilių kėbulo dalis ar avalynę, užteršia gruntinius vandenis, todėl gamtosaugininkai ragina rinktis alternatyvius būdus. Lietuvos mokslininkai perspėja, kad ne visos sparnuotos idėjos gali būti įgyvendintos.

Kaip veikia elektroninės automobilių starto sistemos leidžiančios įsibėgėti labai greitai?

 

Šiais laikais daugelis automobilių su automatinėmis transmisijomis turi starto kontrolės („Launch Control“)sistemas. Ši technologija leidžia labai greitai pajudėti iš vietos – automobilio ratai tiesiog nepraranda sukibimo. Tačiau kaip veikia ši elektroninė magija? Kaip kažkokia kompiuterinė programa varantiems ratams gali suteikti daugiau sukibimo?

Rusiškiems automobiliams Europoje ateina sunkus laikas: jie gali dingti ir iš Lietuvos

Per artimiausius trejus metus automobilių gamintojai privalės aprūpinti savo modelius šiuolaikinėmis saugumo ir pagalbinėmis vairavimo sistemomis arba nebegalės pardavinėti savo automobilių visose Europos Sąjungos šalyse, įskaitant ir Lietuvą.

Į šią žinią itin skausmingai sureagavo rusiškų automobilių gamintojai, nes jiems saugumo technologijos vis dar atrodo prabangos dalyku, nors dauguma Europos automobilių gamintojų jas jau dabar montuoja į visus savo modelius.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode